بیت کوین (Bitcoin) چیست و چگونه استخراج می شود؟

همین الان ثبت نام کن و هر روز رمز ارز رایگان به دست بیار!
برای دریافت رمز ارز رایگان همین الان ثبت نام کن!

 

بیت کوین چیست؟ این سوالیه که یقینا تعداد زیادی از مردم در مورد پاسخ اون توضیحاتی رو میدونن. اما بعضی حقیقتای جالب و سرپوشیده‌ای هستش که به احتمال زیادی شما و افراد دیگه در مورد اونا چیزی نشنیده باشید.

 

بیت کوین پول الکترونیکی هست که بیشترین ارزش و میزان محبوبیت رو در بین تمامی ارزهای دیجیتال داره. این ارز با توجه به محبوبیت بسیار زیاد خودش و همچنین ارزش آسمان خراشی که داره تونسته لقب شاه کوین‌ها رو به خودش اختصاص بده!  با توجه به محبوبیت بیش از حد بیت کوین، افراد زیادی هستن که از طریق روشای درست و مطمئن این ارز رو به صورت رایگان دریافت کنن.

راه‌های زیادی برای دریافت BTC رایگان وجود داره، اما یک روشی جدیدا به کار گرفته شده که شما در ازای خرید محصولات مورد نظرتون از فروشگاه‌های مختلف می‌تونید Bitcoin رایگان بگیرید. حالا در ادامه این مطلب به روش‌های کسب رایگان بیت کوین بیشتر می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باش تا تو هم بتونی با علم و آگاهی کافی روی این ارز سرمایه گذاری کنی.

 

بیت کوین چیست؟

 

بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست سوالیه که ممکنه ذهن شما رو مانند هزاران و حتی میلیون‌ها نفر به خودش درگیر کنه. شایعات زیادی در مورد چیستی این ارز وجود داره، اما چیزی که ما توی این مطلب بهش می‌پردازیم تماما حقیقت و ناگفته‌های بسیار در مورد این ارز هستش!

بیت کوین بر خلاف ارزهای فیات مثل دلار، ریال و… به هیچ نهاد بانکی وابسته نیست. یعنی این نوع ارز دیجیتال و تمام ارزها توسط کامپیوترها در سراسر جهان کنترل و انجام میشن. بیت کوین دقیقا کاربرد پول و ارزهای فیات رو داره با این تفاوت که به صورت کاملا مجازی و آنلاین در حال تبادل هست.

 

پشتوانه و بنیان‌گذاران بیت کوین

سوال مهم بعدی که بعد از پرسش بیت کوین چیه اهمیت زیادی داره اینه که پشتوانه بیت کوین چیست؟ در واقع بیت کوین اولین شبکه پرداخت نوآورانه‌ای بود که برای اولین بار سال 2009 ارائه شد. این ارز با ظهورش تونست انقلاب بزرگی رو برای بازار ارزهای دیجیتال امروزی به وجود بیاره!

 

پشتوانه و بنیان‌گذاران بیت کوین

اگه شما هم نیم نگاهی به تاریخچه این ارز داشته باشید حتما اصطلاح ساتوشی در بیت کوین رو شنیدید. ساتوشی ناکاموتو دقیقا همون فردی هستش که BitCoin رو خلق کرد! اما تا به الان هیچ اطلاعات هویتی دقیقی در مورد این لقب ناشناس ارائه داده نشده، حتی چهره این شخص هم برای همه ما نامعلوم هست.

پشتوانه اصلی بیت کوین ویژگی‌های ساختاری و فناوری بلاک‌چین اون هست. ویژگی‌هایی مثل انتقال سریع مقادیر بسیار بالای دارایی و اعتبار به تمام نقاط جهان و بدون نیاز به واسطه به نوعی پشتوانه اصلی این ارز و علت محبوبیت اون هستش.

 

تاریخچه بیت کوین، اولین رمز ارز غیر متمرکز جهان

 

تاریخچه بیت کوین، اولین رمز ارز غیر متمرکز جهان

طبق گفته‌های منابع رسمی و مورد تایید تاریخچه بیت کوین دقیقا از سال 2008 شروع شده. توی همون سال سایتی با آدرس Bitcoin.org برای این ارز تاسیس شده بود. این سایت قابلیت‌هایی داشت. این سایت به کاربرای خودش اجازه می‌داد تا بتونن به صورت ناشناس و گمنام بیت کوین‌های زیادی رو داشته باشن. روند صعود و پیشرفت شگفت‌انگیزه بیت کوین از اون زمان شروع شده بود.

 

روز پیتزا بیت کوین 

یکی از اتفاقای بسیار عجیبی که باید تو بررسی بیت کوین چیست به اون بپردازیم، روز پیتزا بیت کوین هست. در سال 2010 اولین تراکنش بیت کوین انجام شد. اما چجوری این تراکنش انجام شده بود، خودش یه اتفاق بسیار جالب هست.

 

روز پیتزا بیت کوین 

شخصی به نام Laszlo Hanyecz تو همون سال برای خرید یک پیتزا پیشنهاد پرداخت 10 هزار بیت کوین رو داد. با انجام این تراکنش، به صورت رسمی تراکنش معاملات این ارز شروع شد. این اتفاق به ظاهر طنز باعث شد تا سرنوشت بیت کوین به یکباره متحول بشه!

حتما بخوانید : روش های دریافت ارزدیجیتال رایگان

برای اینکه بتونید به پاسخ کامل پرسش روز بیت کوین چیست برسید لازمه بگیم که روز پیتزا بیت کوین هر ساله در 22 ماه مه برگزار میشه. پیتزا اولین کالایی بود که توسط ارز دیجیتال BTC خریداری شد. جالبه بدونید حدود 9 ماه بعد ازخرید، ارزش این دو پیتزا 10 هزار دلار شد و توی سال 2015 هم ارزش اونا به بیشتر از 2.4 میلیون دلار رسید!

 

بلاک‌چین بیت کوین (فناوری نوآورانه بیت کوین)

حالا که با مفهوم اولیه بیت کوین چیست آشنا شدید زمان این رسیده که در مورد فناوری ایمن و منحصربه‌فرد اون آشنا بشید. ایده راه‌اندازی تکنولوژی بلاک‌چین برای اولین بار در سال 1991 توسط استورات هابر و دبلیو اسکات ارائه شد. این دو شخص با کمک همدگیه یک مقاله با عنوان چگونه یک سند دیجیتالی را زمان بندی کنیم را در اون سال نوشتن.

 

بلاک‌چین بیت کوین (فناوری نوآورانه بیت کوین)

توی این مقاله در مورد نحوه استفاده از زنجیره پیوسته از شناسه زمانی برای ثبت اطلاعات صحبت کرده بودن. موضوعی که بسیاری از منابع به اون اشاره نکردن اینه که خود ساتوشی ناکاموتو اولین بلاک یعنی Genesis Block رو ایجاد کرده بود. سپس بلاک‌های دیگه از اولین بلاک استخراج شدنه و در نهایت زنجیره بزرگی از بلاک‌ها دارای اطلاعات و تراکنش‌ها ایجاد شدن.

منظور از بلاک چین بیت کوین چیست دقیقا اینه که یک دفتر کل توزیع از نوع غیر متمرکز و اشتراکی از مجموعه‌ای از بلاک‌ها تشکیل شده. هر بلاک موجود توی این زنجیره دفتر کل توزیع مسئولیت ذخیره‌سازی اطلاعاتی مثل سوابق تراکنش‌ها و معاملات رو داره.

 

هر بلاک توی بلاک‌چین بیت کوین چه وظیفه‌ای داره؟

هر یک از این بلاک‌ها میتونن اطلاعاتی مثل تاریخ، زمان و حتی مبلغ تراکنش مربوط به هر خریدار رو ذخیره کنن. هدف اصلی از راه‌اندازی فناوری بلاک‌چین بیت کوین اینه که کاربران بتونن بدون ارائه اطلاعات هویتی و بهره‌گیری از امضای دیجیتال معاملات و خریدهای خودشون رو انجام بدن. علت اصلی ایمن بودن شبکه بیت کوین استفاده از فناوری بلاک‌چین هستش.

 

مزیت‌های استفاده از فناوری بلاک‌چین در شبکه بیت کوین

استفاده از فناوری فوق‌العاده بلاک‌چین در رمز ارزها باعث میشه تا تبادلات و معاملات ارز با بالاترین سطوح امنیتی انجام بشن. یکی از مزیت‌های اصلی بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین افزایش قدرت پردازش دیجیتتال نسبت به محاسبات معمولی است. از طرفی بیت کوین ظهور و کشف خودش رو مدیون فناوری بلاک‌چین هست، چون اگه این فناوری نبود امروز ارزی به نام BitCoin وجود نداشت. از مزایای اصلی بلاک‌چین بیت کوین می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

·         ثبات اطلاعات ذخیره شده (افزایش امنیت اطلاعات ذخیره شده)

·         اجرای معاملات در بستر سیستم بدون نیاز به اعتماد (نیازی به شناخت طرف مقابل در معامله نیست)

·         تبادلات همتا به همتا یا همان P2P

 

ویژگی‌های اصلی بیت کوین

 

ویژگی‌های اصلی بیت کوین

بیت کوین چیست؟ سوالی که وقتی به ذهن هر شخصی خطور کنه این چالش رو به وجود میاره که اصلا این ارز چه ویژگی‌های و قابلیت‌هایی داره. ارز دیجیتال بیت کوین برای انجام معامله‌های مالی از عملیات رمز نگاری شده استفاده می‌کنه و دقیقا کاربرد پول‌های کاغذی و واقعی در خرید کالاها، سرمایه‌گذاری و… رو داره.

 

غیر متمرکز بودن

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این ارز غیر متمرکز بودن اون هست. یعنی شبکه ارز بیت کوین و بستر معاملاتی اون تحت نظارت هیچ سازمان یا ارگان خاصی نبوده و تمامی معاملات در بستر این ارز بدون وجود واسطه و سوم شخص انجام میشه.

 

امنیت بسیار بالای شبکه

بالا بودن امنیت شبکه بیت کوین علت اصلی محبوبیت این ارز هست. این ارز معادل فیزیکی نداره و روند استخراج اون بسیار پیچیده و سخته. با توجه به این ویژگی‌ها تقلب و انجام معاملات تکراری توسط بیت کوین غیر ممکن است.

 

عدم دریافت مالیات

دولت‌های کشورهای مختلف هنوز هم نتونستن مالیاتی را برای معاملات انجام شده برای بیت کوین تعیین کنن. همین امر باعث شده تا افراد زیادی از این ارز برای تبادلات و معاملات مالی خودشون استفاده کنن. بیت کوین در واقع بهترین ارز برای انجام معامله‌های بزرگ هست.

 

دامیننس بیت کوین چیست؟

دامیننس بیت کوین چیست؟ سوالی که مطمئنا شما هم در مورد اون حرفه‌هایی رو شنیدید اما اطلاعات کاملی در مورد این اصطلاح تخصصی ندارید. توی بحث بیت کوین چیست یکی از مواردی که باید به اون خیلی دقت کنید بحث شاخص‌های مربوط به این ارز هست.

 

دامیننس بیت کوین چیست؟

دامیننس BTC همون شاخصی هستش که می‌تونه مقادیر کل ارزش بیت کوین توی بازار ارزهای دیجیتال رو نشون بده. البته این بیان مقدار به شکل درصد هستش. برای مثال اگر میزان ارزش کل bitcoin توی بازار 40 درصد باشه یعنی 40 درصد از ارزش کل بازار متعلق به این ارز هست.

البته ساز و کار دامیننس بیت کوین به این صورته که توی روند قیمتی سایر آلت کوین‌ها هم تاثیر می‌ذاره. برای مثال زمانی که میزان درصد یا همون دایمننس بیت کوین تو بازار افزایش پیدا کنه، آلت کوین‌های دیگه روند نزولی رو تجربه می‌کنن. بر عکس این قضیه هم صادقه، یعنی اگه دامیننس BitCoin کاهش پیدا کنه آلت کوین‌های دیگه روند صعودی به خودشون میگیرن.

 

مارکت کپ بازار چیست و چه ارتباطی با دامیننس بیت کوین دارد؟

برای اینکه بتونید به پاسخ کامل پرسش بیت کوین چیست پی ببرید لازمه با بعضی اصطلاح‌های مهم این ارز آشنا بشید. مارکت کپ از جمله اصطلاحاتی هستش که توی مقالات مختلف ارزها استفاده میشه. منظور از مارکت کپ همون ارزش کل ارزهایی هست که تا به الان استخراج شدن.

حتما بخوانید : بهترین سایت های دریافت ایردراپ رایگان

ارزش بازار یا همون مارکت کپ با استفاده از ضرب تعداد کل ارزهای در حال گردش در قیمت فعلی بازار یک ارز مشخص به دست میاد. مثلا اگر تا نوامبر 2021 حدود 18 میلیون بیت کوین در بازار وجود داشته باشه و قیمت BTC تو همون بازه زمانی 60 هزار دلار باشه، ارزش کل یا مارکت کپ کل بازار برابر با 1.133 تریلیون خواهد بود. برای برآورد این مبلغ هنگفت باید مبلغ بیت کوین تو اون بازه زمانی رو ضرب در تعداد کل بیت‌ کوین‌های موجود در همون بازه بکنید.

 

توکنومیکس و تاریخچه قیمت بیت کوین

 

توکنومیکس و تاریخچه قیمت بیت کوین

در ادامه پاسخمون به پرسش بیت کوین چیست باید به نحوه محاسبه قیمت واقعی بیت کوین و تاریخچه قیمتی اون بپردازیم. منظور از توکنومیکس (Tokenomics) همون پارامترهایی هست که با مطالعه اونا می‌تونیم پتانسیل یه ارز دیجیتال رو در خلق مقدار ارزش اقتصادی رو بررسی کنیم. ساده‌تر بگیم، منظور از توکنومیکس بیت کوین دقیقا رفتار اقتصادی این ارز هست.

 

تاریخچه پر فراز و نشیب قیمت بیت کوین

در حال حاضر هر واحد بیت کوین با قیمتی بالغ بر 29.002 دلار معامله می‌شه. بیت کوین در زمان اولین عرضه خود یعنی سال 2009 قیمت صفر داشت! در 17 ژوئیه سال 2010 قیمت بیت کوین به 0.09 دلار افزایش یافت.

پس از این سال این ارز رکوردهای بسیار بزرگی را در بازار ارزهای دیجیتال به نام خود ثبت کرد. تا جایی که قیمت BTC تو سال 2015 به عدد 315.21 دلار رسید! روند تغییرات قیمتی این ارز از سال 2016 به بعد موج آهسته‌ای داشت اما پیوسته بود. از سال 2016 قیمت این ارز به بیش از 900 دلار رسید.

در سال 2020 به دلیل دوران بیماری کووید 19 اقتصاد به کل فلج شد. اما بار دیگر بیت کوین مقاومت خودش رو شکست و تونست با قیمت 6965.7 دلار در سال 2020 فعالیت خودش رو آغاز کنه. نوسانات قیمتی بیت کوین همچنان ادامه داشته و دارد، اما مزیتی که این ارز داره اینه که هیچ موقع سرمایه گذارای خودش رو سرافکنده و ناامید نمی‌کنه.

 

روش‌های به دست آوردن بیت کوین

 

روش‌های به دست آوردن بیت کوین

روش‌‌های بسیاری برای به دست آوردن بیت کوین وجود داره. روش‌هایی مثل ترید کردن، استخراج بیت کوین و… همگی از روش‌های به دست آوردن این ارز به شمار می‌روند. ترید کردن و استخراج این ارز نیازمند دانش و مهارت خاص است. در ادامه در مورد روند ماینینگ بیت کوین به توضیحات کامل و تخصصی می‌پردازیم.

 

بیت کوین چگونه استخراج می‌شود؟

فرایند استخراج یا ایجاد بیت کوین مانند حل یک پازل برای ماینرها است. هر چقدر یک دستگاه ماینر بتواند سریع‌تر محاسبات مربوطه رو انجام بده برای ماینینگ بیت کوین بهتره. دستگاه‌های ماینر به واسطه تراشه‌های خاصی که دارن می‌تونن مسائل پیچیده رو که مثل معما هست حل کنن.

هر یک از دستگاه‌هایی که بتونه سریع‌تر این کار رو انجام بده به همراه بیت کوین پاداش می‌گیره. در تعریفی تخصصی‌تر ماینرها با حل برخی معادلات پیچیده ریاضی بلاک‌های جدیدی را به زنجیره بلاک‌ها اضافه می‌کنن. در صورتی که هر تراکنش تایید بشه و بلاک جدید ایجاد بشه ماینرها در ازای اون پاداش می‌گیرن.

البته این روزها افراد بسیاری با خرید تجهیزات پیشرفته‌تر سعی دارن هر چه بهتر و بیشتر بیت کوین استخراج کنن. همین امر خودش باعث شده تا فضای رقابتی بسیار شدیدی تو بازارهای مالی به وجود بیاد.

 

هاوینگ بیت کوین چیست و چه تاثیری بر قیمت بین کوین دارد؟

 

هاوینگ بیت کوین چیست و چه تاثیری بر قیمت بین کوین دارد؟

یکی دیگر از اصطلاحات بسیار مهمی که باید تو راستای پاسخ به سوال بیت کوین چیست و چگونه استخراج می‌شود باید به اون بپردازیم هاوینگ بیت کوین هست. جالبه بدونید پاداش مربوط به بیت کوین‌های استخراج شده هر 4 سال یکبار نصف میشه. این روند نصف شدن مرتب پاداش ماینینگ بیت کوین، هاوینگ نام دارد.

هدف از انجام روند هاوینگ بیت کوین به منظور افزایش سختی تامین استخراج این ارز و افزایش میزان کمیاب بودن اون هست. همچنین با این کار سیاستمداران بازارهای مالی به راحتی می‌تونن تورم بازار ارزهای دجیتیال رو کنترل کنن!

 

روش‌های به دست آوردن بیت کوین رایگان

 

روش‌های به دست آوردن بیت کوین رایگان

دریافت بیت کوین رایگان تقریبا آرزوی هر فرد ایرانی و غیر ایرانی هست! متاسفانه ارگان‌های غیر رسمی بسیاری با سو استفاده از این قضیه اقدام به کلاهبرداری می‌کنن. اما در مقابل روش‌های دیگه‌ای هم وجود داره که با استفاده از اونا می‌تونید به صورت کاملا رسمی و مطمئن بیت کوین رایگان بگیرید. یکی جدیدترین راهکارهای دریافت BTC رایگان اینه که شما از فروشگاه‌ها و اصناف مختلف خدمت یا محصولاتی رو خریداری کنید. در ازای خرید محصول یا خدمتی از اصناف مورد تایید می‌تونید به راحتی BitCoin رایگان بگیرید.

 

دراپینو اولین سایت رسمی ایردراپ رایگان بیت کوین

سایت دراپینو اولین سایت رسمی است که این خدمات رو به کاربرای ایرانی ارائه می‌کنه. شما با عضویت توی این سایت و ارائه یک شماره تلفن و شماره حساب می‌تونی از فروشگاه‌های حاضر در باشگاه مشتریان خریدهای خودت رو انجام بدی و در ازای اون BitCoin رایگان بگیری.

برای انجام این کار کافیه که وارد سایت درایپنو بشی و روی گزینه الان شروع کنید کلیک کنی. بعدش باید اطلاعاتی که خواسته مثل شماره تلفن و شماره کارت رو وارد می‌کنی و با خرید اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های حاضر در باشگاه مشتریان این سایت می‌تونی بیت کوین رایگان بگیری.

 

آینده بیت کوین چگونه خواهد بود؟

 

آینده بیت کوین چگونه خواهد بود؟

با توجه به شرایط کنونی و تاریخچه بیت کوین، بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان مجرب آینده این ارز رو بسیار درخشان با رشد همواره صعودی می‌بینن. یعنی هر چقدر بیشتر زمان بگذره قیمت Bit Coin بیشتر می‌شه و ارزشش افزایش پیدا می‌کنه. در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین توسط افراد سردمدار توی این حوزه باید به نظر و پیش بینی محکم مارک یوسکو مدیر با سابقه در زمینه سرمایه گذاری اشاره کنیم. این شخص گفته که قراره قیمت این ارز تا سال 2030 به 400 هزار دلار برسه!

علاوه بر بحث قیمتی، بیت کوین توی آینده‌ای نه چندان دور به جای ارزهای فیات (ارزهای کاغذی) برای خرید محصولات و سرمایه گذاری در تمام نقاط دنیا استفاده میشه. در مقابل برخی نیز معتقدن افزایش حساسیت‌ها روی بازار کریپتو باعث می‌شه افت و نزول قیمتی ارزهای بزرگی مثل بیت کوین خواهد شد.

 

آخرین و مهم‌ترین اخبار بیت کوین

جو بایدن به تازگی در آخرین ویدئو تبلیغاتی خودش از لیوانی با نماد بیت کوین صعودی استفاده کرده. تحلیل‌گران زیادی با توجه به این تبلیغ گفتن که انگار ارز مورد علاقه بایدن بیت کوین هست! چشمان قرمز جو بایدن روی تصویر لیوانش حاکی از یه رشد حیرت‌آور بیت کوین در آینده است.

 

آخرین و مهم‌ترین اخبار بیت کوین

اخیرا شخصی به نام مارک کارپلس (مدیر عامل سابق صرافی ژاپنی Mt.Gox) در مورد مالکیت 80 هزار BTC خودش اطلاعیه ارائه داده. همچنین شرکت آمریکایی (Microstrategy) اخیرا طی یه گفتگو اعلام کرده که قصد داره دارایی بیت کوین خودش رو افزایش بده. در طی این خبر حدود یک هفته بعد قیمت دلار به 29700 دلار رسید! صعود بیت کوین طبق همیشه تازه‌ترین خبریه که میشه شنید، چون هر ساله افراد بزرگی از این ارز حمایت می‌کنن.

 

بهترین کیف پول‌های بیت کوین

کیف بیت کوین چیست و کدام کیف‌ها برای نگهداری این ارزها مناسب هستن؟ برای پاسخ دادن به این سوال بهتره اول به این نکته اشاره کنیم که حتما به امنیت کیف پول و مورد تایید بودن اون توجه کنید. دوما قبل اینکه کیف پولی رو انتخاب کنید به امکانات و نحوه پشتیبانی اون دقت کنید. کیف پول‌هایی که در ادامه بهتون معرفی می‌کنیم جزو برترین کیف پول‌ها هستن و تمامی امکانات لازم برای فراهم کردن یک بستر مناسب برای تبادلات رو دارن.

 

بهترین کیف پول‌های بیت کوین

·         کیف پول ترزور (Trezor)

·         کیف پول لجر (Ledger)

·         کیف پول کیپ کی (Keep Key)

·         کیف پول دسکتاپ Electrum

·         کیف پول اکسودوس Exodus

 

سوالات متداول

در این بخش به سوالات متداولی پاسخ می‌دیم که ممکنه ذهن شما رو هم درگیر کرده باشه. بیت کوین چیست که اصلی‌ترین سوال به حساب میاد. به این پرسش در مطالب بالا به صورت کامل پاسخ دادیم. اما بعضی سوالات هستن که شاید به ظاهر مهم نباشن اما دونستن پاسخ اونا کمک زیادی به شما می‌کنه.

 

آیا بیت کوین رایگان وجود دارد؟ 

روش‌های زیادی برای دریافت BTC رایگان وجود داره، اما بسیاری از این روش‌ها غیر واقعی و همراه با اهداف سودجویانه هست. یکی از معتبرترین، جدیدترین و بهترین روش‌های دریافت BTC رایگان خرید محصولات به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر است. شما با ثبت نام در سایت دراپینو و خرید محصولات مورد نظرت از فروشگاه‌های حاضر در باشگاه این سایت می‌تونی بیت کوین رو به صورت رایگان بگیری.

از کجا بیت کوین بخرم؟  

برای خرید بیت کوین کافیه که به صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر ایرانی مراجعه کنید. البته علاوه بر صرافی‌های ایرانی از صرافی‌های خارجی هم می‌توانید این ارز رو خریداری کنید، اما توجه کنید که حتما صرافی مورد نظر معتبر و مورد تایید باشه.

آیا استخراج بیت کوین سود آور هست؟ 

رایج‌ترین سوال در مورد بیت کوین اینه که آیا استخراج این ارز سود آوره؟ بله در صورتی که شما تجهیزات مناسب رو داشته باشی و مشکل مصرف برق نداشته باشی.

 

سخن پایانی

تو این مطلب کامل‌ترین و جامع‌ترین اطلاعات را در جهت پاسخ به سوال رایج بیت کوین چیست ارائه کردیم. شما با مطالعه این مطلب علاوه بر کسب اطلاعات جدید در مورد بیت کوین می‌تونی این ارز محبوب رو تنها با خرید چند تکه محصول به صورت رایگان دریافت کنی. بیت کوین نوعی پول دیجیتال هست که خاصیت غیر متمرکز داره و با بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین تونسته به محبوب‌ترین ارز مبادلاتی و سرمایه‌گذاری تبدیل بشه.

منابع : Investopedia – Coindesk

 

کامران شایستهمشاهده نوشته ها

Avatar for کامران شایسته

تولید کننده محتوا بهینه شده/ تسلط کامل به مبانی سئو داخلی (on_page) / عاشق تکنولوژی و فناوری های روز دنیا

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *